Förseningar

Skulle egentligen vart hemma nu men tåget var försenat ikväll med men man börjar vänja sig! ;) Haha.. Nej men man vet ju nu att det ofta blir försenat nu så man får ju helt enkelt anpassa sig efter det.

Det var däremot en herre som inte kunde tänka sig det igår när jag åkte upp. Vi kom upp ca 30 minuter försenade. Vi vart stående strax utanför centralen och då hör jag herren som sitter brevid mig pratar i telefonen och beklagar sig att tåget minsann är försenat igen och att han absolut måste ta en taxi nu. Alltså då blir jag faktiskt lite irriterad. Tågen har varit försenade ganska många gånger av olika anledningar sen i december och åker man tåget nån gång ibland så har man ju koll på det och kan då vänta sig förseningar. DÅ kanske man ska planera sin resa till en tidigare avgång eller inte lägga möten så tidigt på morgonen. Okej ett tåg kan bli 2 timmar försenat  det är svårt att gardera sig för men är det 30 minuter försenat och man måste klaga på det, så har varit för optimistisk med tiden i dessa dagar. Så tycker iallafall jag!

Ojdå gnällkärringsvarning på mig efter det här inlägget. Haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0